söndag 2 september 2007

Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)


Läst ovanstående bok av Martina Haag. Fort gick det! Kunde liksom inte släppa greppet om huvudrollsinnehavaren Isabella Eklöfs snöpliga liv.
Otroligt lättläst må-bra-bok, perfekt en sommardag på stranden.

Isabella har väldigt lätt att ta till nödlögner. Lögner som i sin tur sätter henne i de mest osannolika lägen. Ibland (väldigt sällan) tycker jag synd om henne, men mestadels är jag generad. Det är ett ganska gott betyg om en bok om jag i kuren på busshållplatsen sitter och skrattar högt. Killen bredvid kollade mycket skumt på mig.

Men i vilket fall siktar Isabella på att bli skådespelare, kosta vad det kosta vill. Nu blev hon det, fast i verkligheten Haag själv, då hon just debuterat i sin egen film på bio. Den ska jag se någon dag!

Om ni vill ha en skojig stund i vardagen, rekommenderas denna bok.

http://www.piratforlaget.se/sidor/ffmha.html

Inga kommentarer: