söndag 16 september 2007

The Bourne Supremacy


Sagt och gjort, jag bänkade mig framför TV:n och The Bourne Supremacy (2004, regissör Paul Greengrass), precis som jag sa igår efter att ha sett The Bourne Identity. Även den här har jag sett tidigare, men då på ett flygplan på väg till eller från Australien och jag var trött (det vill säga, jag somnade).

Den här gången somnade jag inte. Berättelsen fortsätter nästan där den slutade. Marie Kreutz (Franka Potente) är fortfarande ihop med Jason Bourne (Matt Damon) och de bor i Indien. Inte så länge dock, då Bourne fortfarande är efterlyst precis överallt.

Man hoppar hit och dit i Bournes minnesluckor samtidigt som man hoppar hit och dit på jordgloben. Blir lite mycket efter ett tag, även om vissa scener är otroligt spännande.

Jag tycker att 1:an var bättre, men den här är fortfarande bra. Matt Damon är en väldigt bra skådis, det kommer man inte ifrån. Jag skulle säga att man gott kan se den här med, bara man sett 1:an först. Och snart ska jag se trean, det har jag bestämt!

Läs mer på The Bourne Supremacys hemsida.

Inga kommentarer: