söndag 27 januari 2008

Minority Report


En annan gammal film som låg och drällde i DVD-lådan var Minority Report (2002, Steven Spielberg) och varje gång jag ser den blir jag så imponerad över att allt är så snyggt. Fantasiskt snyggt till och med. Speciellt hans Bulgari-klocka... Skulle jag köpa till H om jag hittade den och hade en större plånbok (eller i alla fall mer pengar i den...).

Han, vars klocka jag nämnde är John Anderton (Tom Cruise). Han är polis på brottsförebyggande delen i framtiden. Det vill säga, då inga brott sker, för man hinner stoppa dem. Då med hjälp av tre syskon som ser allt innan det sker... Låter skumt, men när man ser filmen accepterar man det utan problem.
Det jobbiga är den dag Anderton ser sig själv på skärmen mörda någon han inte ens vet vem det är...

Som sagt var, filmen är så snyyyygg! Lexusen han kör i filmen vill jag också ha. Tack.

Andra bra skådisar vi får i filmen är Max von Sydow, Peter Stormare, Tim Blake Nelson (liten roll, men han är fortfarande bra!) och Colin Farrell. Se den!

Inga kommentarer: