fredag 11 januari 2008

Harry Potter And The Deathly Hallows


Läste just ut J K Rowlings sista (?) bok om Harry Potter (svensk titel Harry Potter och Dödsrelikerna...). Är det den sista kommer jag sakna historierna mycket... Säga vad man vill, men böckerna och alla karaktärer har betytt mycket för mig. Otroligt underhållande in i det sista.

Den här sista boken var nog en av de bättre. Jag vill inte avslöja för mycket om man inte läst de tidigare eller inte läst den här sista, men jag måste ju säga något... You-know-who (inte ens jag vågar säga namnet efter att ha läst den här ;o)) kommer tillbaka starkare än någonsin och givetvis blir det jobbigt... Otroligt jobbigt denna gång!

Visst finns det glädjestunder, men så mycket smärta när folk avlider... Folk man tyckt om, på ett eller annat sätt...
Sedan tycker jag att det sista kapitlet kändes onödigt. Väldigt onödigt till och med. Men det är jag...

Återigen - har man inte läst de här böckerna bör man göra det. De är underhållande, oavsett ålder, bara man har fantasin i behåll.

Läs mer här: J K Rowlings hemsida

Inga kommentarer: