lördag 1 mars 2008

I Am Legend


Nu har jag sett I Am Legend (2007, regissör Francis Lawrence) och hu vilken sorglig film!

Tänk dig själv om du inser att du antagligen (men vi hoppas att så inte är fallet) är den ende överlevande efter ett virusutbrott. Det är du och din hund. Så är det i filmen för Robert Neville (Will Smith) och hans hund Samantha...
Gå för tusan inte ut när solen gått ner och gå inte in i mörka utrymmen, för vem vet vad som lurar där... Jag vet det nu och det gjorde mig inte gladare... Hu.

Förtvivlat försöker Neville hitta botemedlet, så att de där icke-människorna i skuggorna ska komma tillbaka till sitt forna jag, men han kämpar mot klockan...

Filmen var bra, riktigt obehaglig. Jag sa till H mitt i filmen att den här filmen blev man inte glad av, och det står jag fast vid. Men den var sevärd!

Se trailern här.

Inga kommentarer: