söndag 24 februari 2008

Death Proof


Nästa film att anlända i brevlådan från Lovefilm var Death Proof (2007, regissör Quentin Tarantino) och den såg jag alldeles nyss. Egentligen brukar jag vänta ett dygn med att skriva, så att mitt tyckande och tänkande om vad jag just sett sjunker in, men den här gången måste jag skriva på en gång.

Jag blev imponerad. Filmen är cool. Givetvis blodig, då Tarantino är i farten. Ingen Pulp Fiction-wow-cool-känsla, men ändå riktigt bra. Tror nog att Kurt Russell (som spelar Stuntman Mike McKay) trodde att han skulle få en riktigt bra comebackroll såsom John Travolta fick med Pulp Fiction, men så är nog inte fallet.

Dock är han cool, som den psykopatiske stuntmanföraren av den läbbiga, förstärkta bilen.

Tjejerna i filmen är också ultracoola. Jag gillade hon som spelade Arlene (Vanessa Ferlito). Otroligt läckra ögon och kroppen var helt OK den också. Gillade lapdansen! ;o) Sedan var ju en av mina favoriter Rose McGowan med som blond brud.
En annan tjej jag gillade, som faktiskt spelade sig själv, är stunttjejen Zoë Bell - såååå cool Nya Zeeländare!

Tänker inte berätta historien alls, mer än att det handlar om brudar med skinn på näsan och en läskig, men trevlig, psykopat... Och att den var coolt gjord, a la hackig gammal film. Snygg! Jag gillade replikerna, men H tyckte nog att det blev lite väl mycket tjejsnack :o)

Kolla in mer här.

Inga kommentarer: