lördag 10 november 2007

Freaky Friday


Freaky Friday (2003, regissör Mark Waters) var en film som jag aldrig trodde att jag skulle se. Sett trailern och tänkt att det var "just-another-teen-movie". Men nu sitter jag hemma solokvist och tycker synd om mig själv (ensam, bakismage och inget snask) och så gick filmen på TV så...

Jag blev mycket positivt överraskad! Den var ju riktigt rolig! Visst hade jag rätt i mitt första tänkande om filmen, men den var mycket bättre än vad jag trott. Satt och skrattade högt för mig själv i soffan. Speciellt åt lillkillen Harry (spelad av den dundersöte killen Ryan Malgarini, de smilgroparna...) och hans gester.

Filmen handlar om en familj där mamma Tess (spelad av Jamie Lee Curtis) just ska gifta om sig med Ryan (Mark Harmon). Dottern Anna (Lindsay Lohan), som är i tonåren, har inte accepterat att pappan (som är död) ska bli ersatt plus att hon har alla andra problem som kan dyka upp i tonåren... Anna & Tess är i luven på varandra konstant, och efter ett besök på en kinarestaurang, där de fick varsina lyckokakor, händer något märkligt... Anna vaknar upp i Tess kropp och vice versa.
Det kan bara bli roligt/jobbigt efter det och det är precis det som det blir.

Och för att vara sådär flickig som jag kan bli efter att ha sett sådana här filmer måste jag ju bara flika in att Chad Michael Murray, som spelar Jake, är sååå läcker... Japp! Sedan att han är sex år yngre än vad jag är är väl bara charmigt? Alltså, visst är det det?? *s*

Se mer på denna sida: klicka här

1 kommentar:

Anonym sa...

goooood moves