onsdag 28 november 2007

Busters Öron


Lånade denna bok skriven av Maria Ernestam av en kollega. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av den, tyckte egentligen bara att titeln var intressant. Döm om min förvåning när jag fick reda på varför den heter som den gör *s*

Hur som, boken handlar om en 56-årig kvinna vid namn Eva, som får en dagbok av sitt barnbarn Anna-Clara i födelsedagspresent. Låter jättespännande, eller hur?
Men den var faktiskt riktigt underhållande. Eva börjar frenetiskt skriva om sitt liv, och hon har mycket (hemskt) att berätta. Rosor är ett genomgående tema...

Återigen är det intressant att se temat förälder-barn. Ja, vad som formar det lilla barnet att bli som det blir när det växer upp. Vissa delar flinade jag åt, andra äcklades jag, men många gånger satt jag faktiskt bara och blev arg. Riktigt arg. Korkade människosläkte! Hur svårt kan det vara med uppmuntrande ord och glada tillrop?!

Boken var intressant. Läs mer om Ernestam på hennes hemsida.

Inga kommentarer: