torsdag 13 september 2018

Till alla killar jag har gillat

Till alla killar jag gillat (2018, regissör Susan Johnson) kom upp som förslag till mig på Netflix. Jag älskar att Netflix slumpgenerator baserad på vad jag tittar på tydligen tror att jag är en tonåring! Men den lät onekligen charmig, så jag tittade på den.

Den handlar om Lara Jean (Lana Condor). En alldaglig tjej, pluggar bra i plugget, tillhör inte tuffa gänget och så vidare. Aldrig haft en pojkvän. Däremot har hon varit kär ett antal gånger i sitt liv, och varje gång skriver hon ner hur hon känner i ett brev som aldrig skickas, utan bara läggs i en låda. Men en dag skickar någon de där breven i alla fall... P a n i k e n.

Fast nä, hon är rätt cool ändå. Svimmar kanske, men i övrigt.

Den var charmig och jag gillade den. Många skratt, inte så många skämskuddar utan bara en mysig film. Och Condor spelar rollen urcharmig! Om någon som läser det här har kollat Gilmore Girls och minns Rorys (Alexis Bledel) kompis Lane (Keiko Agena) så vet ni på ett ungefär hur den här tjejen är. Pratar lite mindre dock.

// A //

Inga kommentarer: