onsdag 1 augusti 2018

Pacific Rim

Ibland blir det lite bakvänt. Ja, som att jag ser uppföljaren före första filmen. Japp, lite facepalm på det, men det är bara att gilla läget. Jag har i alla fall sett Pacific Rim (2013, regissör Guillermo del Toro) nu. Bättre sent än aldrig. Är förvånad att jag missat den faktiskt, då del Toro tillhör en av mina favoriter.

Hur som, vi hamnar mitt i ett krig mellan Kaiju, varelser från en annan dimension, och Jaegers, det vill säga de stora robotar som människorna byggt för att kunna överleva. Dessa robotar drivs (konstigt nog) av två människor, som måste vara kompatibla mentalt, då Jaegern kräver tillgång till deras minnen.

I den här filmen är det den redan tränade killen Raleigh (Charlie Hunnam) som, lite mot sin vilja, får ta sig an Jaeger-pilot-rollen, ihop med en som aldrig kört en Jaeger.

Jag tyckte den var underhållande och snygg. Rekommenderas!

// A //

Inga kommentarer: