onsdag 1 augusti 2018

Blodssystrarna

Har inte kunnat släppa de här böckerna från Michael Mortimer än... Lånade även Blodssystrarna på biblioteket innan jag åkte ut på landet, och nu är den utläst. Minst lika spännande som de två innan. Som jag tidigare nämnt i den här bloggen, så är alltså detta en serie om sex böcker, varav dessa tre är de som är utgivna. Så nu har jag paus. Väldigt ofrivillig. Men om jag förstod tjejen på Akademibokhandeln rätt så har författarparet en break. Just nu inne på tredje året...

Hur som, boken tar så klart vid där den andra slutade, men med en smäll. Eller tre snarare. Hur som var det ruggigt obehagligt att läsa början, då det utspelar sig nära mitt egna hem. Hu!
Ida och kompani är fortfarande jagade och de får i den här boken lära känna nya människor samtidigt som de inte blir av med en del äldre.

Kan ju inte säga så himla mycket, som du förstår, men du har säkert redan förstått att jag rekommenderar även den här. Så bra! Jag har lärt mig massor, då inte allt är fiktion.

// A //

Inga kommentarer: