tisdag 7 augusti 2018

Mission: Impossible Fallout

Gick faktiskt iväg på premiärdagen för att se Mission: Impossible Fallout (2018, regissör Christopher McQuarrie)! Så för en gångs skull var jag ute tidigt, även om recensionen kommer sent...

Återigen träffar vi Tom Cruise som Ethan Hunt. Det är onekligen rätt häftigt att han väljer att göra sina egna stunt, för de är avancerade... Som trivial kan jag säga att när han hoppar i en av de första scenerna, mellan hus, så bryter han foten på fem ställen. Man ser verkligen att foten bryts. Aj.

Men hur som, Ethan är tillbaka med sitt gäng, bestående av Luther (Ving Rhames) och Benji (Simon Pegg). De får uppdraget att stoppa en ondsint man vid namn John Lark. Ingen vet vem det är, men han får inte få tag på plutonium. Dessvärre får inte Ethan och gänget sköta det själva, utan CIA slänger in August Walker (Henry Cavill) och han har en helt annan approach än de, så det gör det hela ännu mer utmanande.

Jag har alltid tyckt att Mission Impossible filmerna varit bra, men att de någonstans en tredjedel in i filmen tycker de borde sluta där... Sedan är det slutet kvar som alltid blir spännande och jag tycker att jahaaaa nu blev den ju bra igen. Samma med den här. Jag trodde det var över, så blev det en längre period som var lite småtrist och sedan slog det till igen. Men jag rekommenderar den. Sjysst action! Och så är vår svenska Rebecca Feruguson med som Ilsa igen!

// A //

Inga kommentarer: