söndag 9 november 2008

We Own The Night


Såg We Own The Night (2007, regissör James Gray) häromkvällen och den var väl helt OK. Inte den bästa jag sett (absolut inte den sämsta heller!), men tycker att Joaquín Phoenix bara blir bättre och bättre (då är det väl typiskt att jag, dagen efter jag lovprisat honom, ser att han ska lägga av med filmer och satsa på musiken... *hrmpf*)

Filmen handlar om familjen Grusinsky, pappa Bert (Robert Duvall) och sönerna Bobby (Joaquín Phoenix) och Joe (Mark Wahlberg). Bert är polismästare och Joe har gått i faderns fotspår. Bobby däremot driver en populär nattklubb åt en rysk familj.

Då drogerna flödar rätt bra på klubben så bestämmer sig poliserna för att göra en razzia, men det gör man inte ostraffat visar det sig...

Nu när jag funderar på filmen så var den egentligen riktigt bra, så jag tar tillbaka det jag skrev i början. Se filmen!!

Inga kommentarer: