söndag 9 november 2008

Planet Terror


En annan film jag såg häromkvällen var Planet Terror (2007, regissör Robert Rodriguez) och den var... Intressant. Skulle till och med sträcka mig till att säga att den var bra och underhållande, om man vet från innan att det skämtas en hel del med genren...

Filmen handlar om en skummis vid namn Abby (Naveen Andrews) som är en forskare. Han får fram ett läskigt medel som han dessutom får ut i friska luften. Medlet gör människor till köttätande zombies (eller något dylikt)... Det gör ju att vi får fram några människor som gör allt för att överleva.

Till exempel sexiga Cherry (Rose McGowan) och hennes ex-kille Wray (Freddy Rodríguez), köttmästare J T (Jeff Fahey) och hans brorsa sheriff Hague (Michael Biehn) med flera...

Tycker filmen var riktigt snygg och precis så blodig som jag väntat mig. Släpptes samtidigt som Quentin Tarantinos Death Proof (som jag tidigare recenserat) och hör sonika ihop. Se båda!

Inga kommentarer: