måndag 1 augusti 2016

Ghostbusters

Alltså... Det blev en remake på Ghostbusters (2016, regissör Paul Feig)! Hade det i och för sig på känn. Det var lite kul att introducera gamla Ghostbusters-filmerna till en 9-åring och en 12-åring (de gillade de skarpt!), så nu när det hade blivit en nyinspelning av filmen var det ju ett måste att ta med de på bio.

I nya Ghostbusters har de svängt till det så att det är tjejer som jagar spöken och receptionisten är en rätt korkad, snygg kille vid namn Kevin (Chris Hemsworth). Jag gillar ju Melissa McCarthy (spelar Abby, den mest drivande Ghostbustern) och hon gjorde mig inte besviken i den här filmen heller!
Visst, själva storyn kanske inte var den bästa, men jag fick mig många skratt och en del hoppa-till-i-stolen-hopp.
Ungarna gillade den också, även om 9-åringen blev lite småskrämd när det kom lite väl många gröna spöken i bild (förstår 11-årsgränsen).
Sedan tyckte jag att det var härligt att en del från de gamla filmerna dök upp i den här filmen också, men i helt andra roller än tidigare.

För en del skratt - se den!

// A //

Inga kommentarer: