onsdag 17 augusti 2016

Big Hero 6

Jag brukar kasta mig över animerade filmer när de kommer ut, men Big Hero 6 (2014, regissörer Don Hall och Chris Williams) gick mig spårlöst förbi. Nu såg jag att den fanns på Netflix och tänkte passa på att se den då da...

Den var ju toppenbra! Filmen handlar om en väldigt intelligent 14-åring vid namn Hiro (Ryan Potter) vars största intresse är Botfights, det vill säga fighter mellan robotar, något som är förbjudet (eller i alla fall när det är pengar inblandade). Hans storebror, Tadashi (Daniel Henney), försöker få honom på andra tankar och tar med honom till sitt universitet. Där visar han sin uppfinning, marhmallowliknande sjuksköterskeroboten Baymax (Scott Adsit). Hiro erkänner att han blir imponerad, och än mer imponerad när han får träffa en av sina idoler, Robert Callaghan (James Cromwell), som är professor på universitetet. Så nu vill Hiro också komma in på universitetet och han uppfinner några fantastiska microrobotar och sedan förändras Hiros värld...

Jag skrattade och grät och blev inte uttråkad en sekund, så om du inte sett den redan, passa på att göra det!

// A //

Inga kommentarer: