måndag 4 januari 2016

Spectre

En annan storfilm som hade premiär och sågs förra året var nya Bond-filmen Spectre (2015, regissör Sam Mendes). Jag fick till och med se den gratis, då Finansförbundet var rara nog att ge ut biljetter!

Återigen fick vi se Daniel Craig som James Bond, och jag måste säga att han passar i rollen. Mina favoriter tidigare har ju varit Sean Connery och Roger Moore, men Craig har minsann gett sig upp i toppen han med.
Bond har ju alltid varit brudar, gadgets och snabba bilar och aldrig en stor favorit hos mig. Inte heller med de filmerna med Craig i. Tills nu. I mina ögon var det här den bästa Bond-filmen ever!

Dialogerna flyter bra, den är snyggt filmad och alla spelar bra. Alla!

I den här filmen får Bond springa tillbaka i tiden (inte bildligt talat, men något från det förflutna dyker upp för utredning) och köra lite solo, då den nya bossen C (Andrew Scott) bestämt att agenterna är ganska onödiga.

Jag tycker absolut att den är värd att ses!

// A //

Inga kommentarer: