torsdag 21 januari 2016

Hector and the Search for Happiness

Hector and the Search for Happiness (2014, regissör Peter Chelsom) hade jag hört lite bra om, så nu när den fanns på Netflix slog jag till och såg den. Jag ångrar mig inte.

Filmen handlar om Hector (Simon Pegg) som arbetar som psykiatriker i London. Han bor med sin flickvän Clara (Rosamund Pike), och de har ett välordnat och uppstyrt liv. Men en dag så känner Hector att det inte fungerar längre, men vet inte riktigt vad det är som inte fungerar. Är han lycklig? Är Clara det? Får man fråga det? Och hur ska han hjälpa sina patienter till lyckliga liv?

Så Hector bestämmer sig för att ge sig ut på en resa i världen, för att finna vad andra människor på vägen anser är lycka. Och vilken resa det blir!

Jag tycker att du ska se den här. Faktiskt! Den är underhållande och en fin feelgood-film! Och Simon Pegg spelar rollen helt underbart! Kom igen! Gör't bara - se den!

// A //

Inga kommentarer: