fredag 26 juni 2015

Terminator Genisys

Bio idag igen, och nu Terminator Genisys (2015, regissör Alan Taylor). Jag var lite osäker på hur den här filmen skulle bli, men jag blev glatt överraskad! Vi åkte tillbaka i tiden, och framåt, och hitåt och ditåt, det var liksom bara att åka med.

Kul att Arnold Schwarzenegger är tillbaka igen - och det med besked! Återigen försvarar han Sarah Connor (Emilia Clarke), men den här gången får han sällskap av Kyle Reese (Jai Courtney) på uppdrag av Sarahs son John (Jason Clarke) som skickar tillbaka honom från framtiden.

Det är himla bra action och jag var verkligen vaken hela vägen igenom. Inte bara Mad Max som får mig att sluta andas i perioder! :)

Och sen fick jag en positiv överraskning helt plötsligt i filmen, då Matt Smith, som spelar Dr Who, dök upp! Yay!

Nåja, jag tycker den är väl värd att se! Snyggt avslut (?) på Terminator-serien!

// A //

Inga kommentarer: