måndag 12 januari 2015

Micke & Veronica

Såg trailern till Micke & Veronica (2014, regissör Staffan Lindberg) och tänkte att aldrig i helsike ska jag gå och se den här på bio. Ska nog inte se den överhuvudtaget. Men så sms:ade Karin mig och frågade om inte jag kunde haka på och se den och då jag hade en tråkig lördag hemma med snöstorm utanför fönstret, så tänkte jag "what the heck" och tackade ja.

Filmen handlar om Micke (David Hellenius) som arbetar som snickare och läkaren Veronica (Izabella Scorupco). Micke kommer hem till Veronica för att lägga en offert på hennes kök och sedan träffas de på en nätdate. Dock inte deras nätdate, utan Mickes och Veronicas kollega/kompis Anna (Malin Arvidsson) nätdate med Micke.
Tycke uppstår och mycket flyter på bra, tills dess att barnen och övrig familj introduceras i deras lycka. De kommer ju liksom från olika typer av familjer...

Jag måste tyvärr erkänna att filmen var underhållande! Suzanne Reuter spelar överklassdonna med bravur, och Philip Zandén går fint in i sin roll han med. Överlag var det bra skådisar! Rekommenderas för en paus i vardagen för att gå in i någon annans vardag. Önskar att de delat ut skämskuddar på bion, för det hade jag behövt emellanåt.

// A //

Inga kommentarer: