måndag 23 juli 2018

Pacific Rim Uprising

Oh, först måste jag erkänna att jag inte sett Pacific Rim. Alltså den första filmen. Jag förstod dock vad den handlade om nu när jag såg Pacific Rim: Uprising (2018, regissör Steven S. Deknight), så jag kanske ser den första någon dag också...

Filmen börjar i en tid när världen börjar återhämta sig från tidigare invasionen av Kaiju, en sorts figurer sända från en annan dimension, eller snarare andra världar. Det ligger skelett överallt, och dessa kan man plundra. Inte för att det är lagligt, snarare tvärtom, men man kan ju tjäna pengar på det. Det gör till exempel Jake Pentecost (John Boyega). En dag när han har en "specialvisning" är det någon annan som hinner ta för sig innan honom och han följer efter personen till hennes ställe. Det visar sig vara den väldigt smarta Amara Namani (Cailee Spaeny).

De blir i sin tur flyttade till armébasen där en väldigt oimponerad Nate Lambert (Scott Eastwood) har emot de. De håller på att bygga upp en armé av stora robotar, Kaijus, om något skulle ske igen, och det gör det ju... Dock inte på det sätt de trott.

Det var bra action, så jag är nöjd.

// A //

Inga kommentarer: