söndag 4 mars 2018

The Cloverfield Paradox

Netflix sände mig ett tips om att det här var en film för mig, så jag satte mig och såg The Cloverfield Paradox (2018, regissör Julius Onah). De hade rätt i sak, det är en film som skulle passat för mig, men jag tyckte ärligt att den inte var så vidare värst bra.

Filmen utspelar sig i framtiden, där människorna gjort slut på jordens alla resurser och de har ett alternativ kvar. De skickar upp ett blandat gäng människor i rymden för att testa en ny sorts resurs, med livet som insats. Men i gengäld - om de lyckas så räddar de planeten och alla människor boende på den.

Givetvis går testet lite knas, vilket resulterar att de är inne och sniffar på en parallell värld, och det kanske inte var det smartaste... Och först nu när jag skriver det här kopplar jag det där om maskarna. Det tog sin tid... Haha!
Men se den, en svag trea kanske, på min skala. De spelade i alla fall helt ok :)

// A //

Inga kommentarer: