söndag 21 januari 2018

Star Trek Beyond

Erkänner att jag såg Star Trek Beyond (2016, regissör Justin Lin) redan förra året, men var lite salongsberusad för att komma ihåg om jag tyckte den var bra och vad den handlade om, så jag gav den en chans igen igår.

Nu när jag såg den insåg jag att jag faktiskt hajat, och kommit ihåg, mer än vad jag trodde jag gjort från början... :)
Vi får följa Kirk (Chris Pine) ombord på U S S Enterprise. De är ute på en femårsresa för att utforska yttre rymden. Kirk är lite trött på uppdraget och ser fram emot att träffa lite annat folk på Yorktown, liksom andra i besättningen. Spock (Zachary Quinto) får tråkiga besked, så ingen av de ser fram emot att fortsätta.
Men när de är där dyker Kalara (Lydia Wilson) upp i panik och behöver hjälp att rädda sin besättning som kraschat på en planet. Givetvis hjälper de till, men det kanske de inte skulle gjort?

Jag gillar ju Star Trek (och Star Wars - hemska mig!) och blev inte besviken på den här filmen. Och jag tycker Jaylah (Sofia Boutella) är en av de coolaste brudarna hittills!

// A //

Inga kommentarer: