torsdag 19 november 2015

The Hunger Games: Mockingjay Part 2

Igår var jag iväg och såg sista delen av Hunger Games, Mockingjay del 2 (2015, regissör Francis Lawrence) och min slutkontenta av det hela är att det var en bra slutfilm. Däremot slutscenen... Ja den blev nästan lika fånig som Sagan Om Ringens (ja, ett av sluten...).

Filmen tar givetvis vid där den gamla slutade. Det vill säga när Katniss (Jennifer Lawrence) nästan blev strypt av sin vän Peeta (Josh Hutcherson), som hjärntvättats av president Snows (Donald Sutherland) gäng.
Motståndsrörelsen har kommit långt, men är inte ända framme och Katniss vill ut snabbt igen för att se till att Snow inte tar ett enda andetag till.

Den här var otroligt spännande, sorglig och mörk och för en gångs skull känner jag att jag nog skulle sett den hemma och inte på bio. Dels för att 3D-effekten slog fel, så i vissa scener var personerna dubbla (skitjobbigt att titta på) och dels för att jag delade salong med en massa unga töser som satt och hulkade. Jag hade säkerligen suttit och bölat själv hemma, så det är inte det, men jag kom av mig och började fnissa åt alla andra. Elakt men sant!

Det var även sorgligt att se Philip Seymour Hoffman i filmen, så långt efter hans bortgång... Konstig känsla.

Men se den!! Fast se till att se de andra innan, så klart.

Och här nere en spoiler, så vill du inte veta, läs inte.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Fundera över bebisen i slutet. ;)

// A //

Inga kommentarer: