måndag 16 november 2015

Dredd

Jag ska ärligt säga att jag inte kommer ihåg så jättemycket av Judge Dredd (1995, regissör Danny Cannon) där vi hade Sylvester Stallone i rollen som Judge Dredd. Eller jag kommer ihåg att jag tyckte att den var bra. En bra action. Men på grund av det kan jag inte heller jämföra den, med Dredd (2012, regissör Pete Travis), utan jag får sonika bara skriva vad jag tyckte om den här.

Filmen är en framtidsversion, där mycket av jorden är förstört, och de flesta människorna bor i enorma höghuskomplex där de flesta verkar vara slum.
Polisen har numera rätt att vara domare, jury och avrätta på plats, om så är fallet, så det är nog inte så kul att vara brottsling där och då.
En av dessa poliser är Dredd (Karl Urban) och han får "äran" att ta hand om en synsk mutant-rookie som heter Anderson (Olivia Thirlby) och hon i sin tur får äran att välja uppdrag. Hon väljer ett uppdrag som tar de in i ett av höghuskomplexen där det just inträffat ett trippelmord, där tre stycken män slängts ner i mittgården.
Vad de inte visste var att de klev rakt in i Slo-Mo (en ny drog, som gör att allt upplevs i slowmotion)-mamman MaMas (Lena Heady) högkvarter och hon är inte att leka med...

Det var en riktigt bra actionfilm i mitt tycke, så jag rekommenderar den!

// A //

Inga kommentarer: