onsdag 31 december 2014

Guardians of the galaxy

Sist ut att se Guardians of the Galaxy (2014, regissör James Gunn) antar jag... När jag utbrast att jag ville se den på bio hade alla vänner som ville se den sett den. Är det sjysst det?! Utan att ta med mig...
Nåja, nu har jag i alla fall sett den, och jag förstår kommentarerna jag fick om att jag borde se den. Den var söt och rolig. Star-Lord Peter Quill (Chris Pratt) slår, vare sig han vill eller inte, följe med Gamora (Zoe Saldana), Drax (Dave Bautista), Groot (Vin Diesel - han måste vara väldigt nöjd med sina repliker i den här filmen hahahaha!) och Rocket (Bradley Cooper) för att rädda galaxen undan Ronan (Lee Pace).

Det är en väldigt udda grupp, där alla utom två helst arbetar själva. Det blir liksom bäst så. Men när Star-Lord stjäl ett klot på en obebodd planet sätter han allt i rörelse och det går inte åt rätt håll...

Gillar man rymdfilmer och gillar man sköna kommentarer kan man få sig ett gott skratt emellanåt. Värd att se!

Inga kommentarer: