torsdag 30 oktober 2014

Gone Girl

Igår gick jag och såg Gone Girl (2014, regissör David Fincher) tillsammans med Björn, då han gärna ville se den. För egen del var det en film jag hade tänkt att hoppa över att se den på bio, då jag tyckte att trailern verkligen var urkass och inte sa ett dyft. Tji fick jag.

Den handlar om det gifta paret Nick (Ben Affleck) och Amy Dunne (Rosamunde Pike). Från den dagen de träffas till den dagen Amy bara försvinner. Nick anmäler genast till polisen att Amy är borta, då han kommer hem till ett hus där glasbordet i vardagsrummet är krossat och möbler slängda och ingen Amy finns att hitta.
Det hela tar publiken på en resa vi inte riktigt var beredda på, kan jag verkligen säga. Filmen var bra mycket bättre än jag trodde den skulle vara, och obehagskänslorna från vissa scener sitter kvar i mig även idag.

Säger inte att det är en film som man nödvändigtvis måste se på bio, men om man gillar läskiga filmer så bör du absolut se den.
Tycker Rosamunde Pike spelade otroligt bra i filmen. Faktiskt så gjorde alla det!

// A //

Inga kommentarer: