lördag 29 december 2007

Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)


Var nere på ICA och hyrde filmer idag, då vi inte orkade ta oss till en bio och inte hade något bättre för oss. Lite småfrusna landade vi hemma i TV-soffan med rester av gårdagens tacopaj, ett glas Sprite och film nummer 1 som visade sig vara Underbar och älskad av alla (2007, regissör Hannes Holm).

Då jag recenserat boken i denna blog tidigare i år var det med spänd förväntan jag satte mig för att se filmen. Superglad över att Martina Haag valde att spela rollen själv, för det gjorde hon över förväntan. I och för sig, när jag läste boken såg jag henne i allt, så det var en himla tur att hon fick rollen som Bella.
Som jag tidigare skrivit är Bella skådespelerska som vill så otroligt mycket och har den sköna attityden att ingenting är omöjligt. Inte ens att lära sig svåra akrobatiska konster på tre veckor... H, som såg filmen med mig, satt och vred sig i soffan och undrade om hela filmen skulle vara så genant. Ja. :o)) Men i slutändan tyckte han i alla fall att den varit bra och rolig.

Dansken Nikolaj Coster-Waldau spelar Micke Jensen, en otroligt trevlig kille! Kanske lite självupptagen? Lite läskig? Lite... Hu.

Nej, jag tycker Hannes Holm lyckades bra med den här. Den var bra mycket bättre än jag trodde den skulle vara, så det var positivt. Saknade vissa delar i boken, men det nämndes i alla fall. Ingrid Luterkort, som spelar Bellas mormor, verkar vara en härlig kvinna.

Fram för mer pata negra-skinka åt folket! :o)

Läs mer om Martinas tankar i hennes blog: tidningen Mama.

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack