fredag 12 maj 2017

Sommar på strandpromenaden

Det fanns ju flera böcker som jag skrev sedan, så nu lyssnade jag vidare på Polly Waterfords liv i den engelska kuststaden i Cornwall, i nästa bok - Sommar på Strandpromenaden, av Jenny Colgan.

Även den här boken bygger upp härliga, nu igenkännande, karaktärer och miljöer och om du inte lyssnat på/läst den första boken kan jag ju inte säga alltför mycket om den här. Men det jag kan säga är att jag åter är tillbaka i sköna Cornwall med folket jag lärt mig tycka/inte tycka om och i den här boken är det åtminstone en person som jag verkligen inte gillar. Lyssnar du blir du varse.
Men Polly kämpar på med bakandet och vill bara vara lycklig.

Har du läst/lyssnat på den förra boken kan du lika gärna smälta den här med, för även den var charmig. Men som sagt, först Det lilla bageriet på Strandpromenaden!

// A //

Inga kommentarer: