lördag 29 april 2017

Guardians of the Galaxy vol 2

Guardians of the Galaxy vol 2 (2017, regissör James Gunn) var ett måste att se, när jag mot förmodan tycktes 1:an var så bra. Så idag var jag iväg solo och såg den, eftersom "alla" redan sett den utan mig.

Återigen träffar vi alla Guardians med Peter Quill (Chris Pratt) i spetsen. De har precis klarat av ett fall som de udda karaktärerna på Sovereign bett de göra och ska dra därifrån, när de plötsligt blir beskjutna av desamma som bett de om hjälp. Det kan väl aldrig ha något med en klåfingrig tvättbjörn vid namn Rocket (Bradley Cooper) att göra va?

De blir räddade av en liten man vid namn Ego (Kurt Russell) på en konstig farkost och följer med till hans planet Ego (mycket Ego är det!).
Gröna Gamora (Zoe Saldana) har dessutom fått med sig en handfull jobb i form av sin egen syster Nebula (Karen Gillan). Hon är inte att leka med om vi säger så.
Och som pricken över i dyker Yondu (Michael Rooker) upp med sitt gäng, som inte är hans gäng eller hur det nu är.

Oavsett så tycker jag att den här filmen var bra mycket bättre än den första, och då gillade jag ju den första! Så gå och se den, men se till att ha sett ettan innan! :)

Och lite kuriosa - se till att stanna kvar under eftertexterna, det händer saker till sista rutan! Och jag tyckte jag kände igen rösten till Nebula men kunden inte koppla. Tyckte det var jättekul att det var Karen Gillan som jag "känner" som Amy Pond från Dr Who.

// A //

Inga kommentarer: