måndag 26 september 2016

Date Night

Igår såg jag Date Night (2010, regissör Shawn Levy) och fick mig några fniss. Den handlar om äkta paret Phil (Steve Carell) och Claire Foster (Tina Fey). De har hängt ihop ett tag om jag säger så. Två barn. Livet i förorten. Och så vidare. Det mesta på rutin helt enkelt.

Men efter en bokklubbsträff tänker Claire att det kanske är dags att piffa till sig ordentligt inför den regelbundna datekvällen, vilket leder till att Phil tänker att ja nu jäklar, nu ska jag ta frugan på finmiddag i förorten, på nya hippa restaurangen Claw.
Men med noll framförhållning överhuvudtaget är det rätt kört att få ett bord... Fast om ingen i baren svarar på uppropet om att bordet är klart gör det väl inget om Phil svarar att det är deras efternamn som de ropar upp?

Det visar sig att det var inte det smartaste som han kunde gjort, då två skummisar kontaktar de vid bordet. Dessa två vill dessutom att de ska lämna bordet och följa med de ut i gränden. Det är starten på en helt galen natt.

Tycker filmen var rolig och underhållande. Absolut inte den bästa jag sett, men mysig en helt vanlig kväll.

// A //

Inga kommentarer: