fredag 2 september 2016

Absolutely Fabulous - The Movie

Som jag har väntat på Absolutely Fabulous - The Movie (2016, regissör Mandie Fletcher)! Sen jag hörde att den var på g har jag väntat och väntat. Men idag var väntan över! Uppväxt med Patsy (Joanna Lumley) och Edina (Jennifer Saunders) på TV gör ju att man bara måste se filmen, nu när de blivit äldre.

Jag blev inte besviken! De var precis som förut och helt underbara. Ja, alla var som förut - även Saffy (Julia Sawalha), mamman (June Whitfield) och Bubble (Jane Horrocks). Fick många goda skratt.

I den här filmen kämpar Edina för att få bli PR-ansvarig för Kate Moss, men inte är det väl då så bra om man har ihjäl den man vill ha PR-ansvaret för? Och hur tar man sig ur det, för det var ju inte med flit som hon gjorde det... Man kan ju alltid fly?

Gillade du serien när den gick - se filmen, helt klart!! Och så dök ju min husgud, Jean-Paul Gaultier upp också. Som sig själv.

// A //

Inga kommentarer: