söndag 10 februari 2008

Inte Han!


Som tack för att jag har varit med i några diskussionsforum gällande Bromma Centers framtid fick jag välja en bok på Pocketograms hemsida (smart sida!) och jag valde Inte Han! av den irländska författarinnan Sheila O'Flanagan.

Boken handlar om en familj vid namn Corcoran. Den består av mamma Cora, ogifta musiklärarinnedottern Angie och den gifta exmodelldottern Jin. Pappa Des gick nyligen bort och familjen börjar återhämta sig.
Jin är gift rik med sin Kevin (som är så stolt över alla sina barer som han öppnat) och på Coras (och Angies och Jins...) födelsedag köper Jin & Kevin en kryssningsresa till Mexico åt Cora och hennes svägerska.

Föga hade de anat vad som skulle hända där. Ingen hade väl räknat med att 58-årige Cora skulle komma hemsläpande, filmstjärnesnygg, mörkhårig man i döttrarnas ålder?! Men alltså, det kan ju inte vara bra... Det måste vara något fel... Eller?

Jag började läsa boken på resan till Tallinn och nu är den slut. Jag gillade den. Riktigt chic-lit! Läs den för en må-bra-förströelse!

Här är Sheilas hemsida.

Inga kommentarer: