tisdag 26 mars 2019

Aquaman

En av mina bästa och närmast filmsmak vänner hade varit och sett Aquaman (2018, regissör James Wan) och blivit grymt besviken och rekommenderade ingen att lägga till den här på att-se-listan. Samtidigt fick jag höra av en annan vän att han tyckte att den var jättebra, och vi brukar tycka rätt lika också, så då kände jag att jag faktiskt måste se den jag med, för att se vad jag skulle tycka.

Aquaman / Arthur Curry (Jason Momoa) är sonen av en vanlig människa; Tom Curry (Temuera Morrison) och Atlantis drottning Atlanna (Nicole Kidman). En lite spännande mix, då han rör sig bra på land och bra under vatten. Kärleken mellan hans föräldrar var inte accepterad från Atlantis håll och förr eller senare kommer de två världarna att kollidera. Med besked.

Jag måste erkänna att jag gillade den och undrar om min kompis var på dåligt humör när han såg den... Visst, det finns tycke och smak och vi kan faktiskt tycka olika, bara att det är ovanligt. Det var inte den bästa film jag sett, men den var fint gjord och underhållande.
Och jag tyckte om att få se Temuera Morrison igen, han har haft en speciell plats i mitt hjärta sedan Krigarens Själ.

// A //

Inga kommentarer: