tisdag 1 maj 2018

Doctor Strange

Lite förvånade själv att det tog mig två år sedan Doctor Strange (2016, regissör Scott Derrickson) kom ut förrän jag såg den. Jag menar, jag gillar ju verkligen Marvel och jag gillar verkligen Benedict Cumberbatch, som spelar Doctor Strange. Men men, bättre sent än aldrig.

Vi lär känna den väldigt duktiga neurologläkaren Doctor Strange på sjukhuset. Han är jäkligt kaxig, men det kanske man är när man är så duktig som han är? Men så råkar han ut för en olycka och händerna blir skadade. Och med det även psyket. Söker hjälp överallt, men inte förrän han får nys om en man som skadat ryggen, hamnat i rullstol och sedan blivit fullt återhämtad vet han vad han måste göra.
Det tar honom till Tibet och väldigt mystiska saker händer.

Tyvärr tyckte jag filmen föll lite platt. Kan inte säga vad det var som jag inte gillade fullt ut, men jag blev inte överväldigad. Tilda Swinton som The Ancient One var dock väldigt bra!

// A //

Inga kommentarer: