torsdag 26 juni 2014

Vad gör alla superokända människor hela dagarna

Fick möjlighet som Buzzador att under en månad testa Storytels ljudböcker, och jag som inte lyssnat på ljudböcker på flera år (lyssnade på längre resor i bil då) tänkte att jag ger det en chans, nu när jag åker pendeltåg och buss på dagarna. Första boken jag fastnade för var just denna av Fredrik Lindström. Jag gillar Fredrik Lindström överlag. Hans program om dialekter följde jag slaviskt och jag fick till och med äran att se honom live när han var inbjuden till mitt dåvarande arbete. Så jag såg fram emot att höra honom här med, när han läser sin egen bok.

Boken är uppbyggd av noveller om olika superokända (nåja, mer eller mindre, vi hade ju han i reklamen med i boken...) människor och jäklar vad intressant det blir. Visste ju inte riktigt vad jag väntade mig, när jag stod där på pendeltåget på morgonkvisten, men redan i början av boken kom ett leende. När jag stod vid Alviks Torg på kvällen stod jag med ett jätteflin. Och ikväll, hemma i sängen i slutet av boken skrattade jag högt.

Vissa historier är så igenkännande från mitt eget tyck och tänk, från egna upplevelser. Känns lite jobbigt att han vid något tillfälle tagit del av min hjärna!

Vill du testa att höra den här som ljudbok - hojta till så kan du få testa gratis. Oavsett sätt att ta del av boken - gör det! Du kommer inte ångra dig!

Inga kommentarer: