lördag 7 februari 2009

27 Dresses


Tredje filmen jag såg på planet var 27 Dresses (2008, regissör Anne Fletcher). Såg den eftersom jag tänkte att där behöver man ingen tankekraft och den är säkert inte så bra. Tankekraften hade jag nog rätt i, men den var bättre än jag trodde den skulle vara. Tro det eller ej!

Den handlar om Jane (Katherine Heigl) som älskar att gå på bröllop i väntan på sitt eget. Hon inte bara går på bröllop, utan hon är tärnan som håller i ALLT. Väldigt populär att ha med om man säger så... Dessutom är hon fruktansvärt förälskad i sin chef George (Edward Burns), men han fattar inget.
Så kommer lillasyrran Tess (Malin Åkerman) på besök och får George att falla som en fura, samtidigt som en jobbig journalist vid namn Kevin (James Marsden) springer efter henne. Låter jobbigt och är jobbigt.

Men det är en charmig film. En tjejfilm måste jag tillägga. Jag gillade den. Skrattade emellanåt :) Rekommenderas en regnig dag för att lätta upp lite.

1 kommentar:

Britta sa...

jag gillar den filmen! Och jag hade ungefär samma tankar som du innan jag såg den.. Du har en fin blogg!
kolla gärna in min blogg ifall du har lust också(:
(brittawikholm.blogspot.com)
kramar från britta