onsdag 6 december 2017

Thor: Ragnarök

För en gångs skull lyssnade jag på en kompis som sa att jag måste se Thor: Ragnarök (2017, regissör Taika Waititi) så jag gick iväg och tittade på den. Jag ångrar mig inte.

Har inte varit så imponerad av tidigare filmer med Thor (Chris Hemsworth), men den här är som en parodi på sig själv, så jag hade jätteroligt!
Vi möter Thor i en fälla, som han tar sig ur (så klart) för att få reda på att han och Loke (Tom Hiddleston) har en syster, Hela (Cate Blanchett) och hon är inte riktigt som de. Hon är riktigt jäkla elak.
Dock råkar Thor hamna på ett mindre trevligt ställe där Grandmaster (Jeff Goldblum) styr underhållningen i form av en variant på gladiatortävling på liv och död och givetvis ska Thor slåss. Och hans motståndare råkar vara hans gamla bundsförvant Hulken (Mark Ruffalo)...

Jag rekommenderar filmen! Vill ni se ett klipp från James Cordens 4D-visning, kolla in den här ;)

// A //

Inga kommentarer: