onsdag 23 september 2015

Haywire

Igår fastnade jag framför Haywire (2011, regissör Steven Soderbergh), då jag såg vilka skådespelare som var med i filmen. Hade aldrig tidigare hört talas om huvudrollsinnehavaren Gina Carano om jag ska vara ärlig, men hon spelade bra (och lät precis som Kate Hudson i mina öron!).

Filmen handlar om Mallory Kane (Carano). Hon är utbildad marinsoldat, men lämnade den karriären för att istället jobba för Kenneths (Ewan McGregor) företag, där hon blir skickad på olika uppdrag. Uppdraget vi kliver in i börjar i Barcelona, där Mallory tillsammans med tre andra män (bland andra Channing Tatum) ska frita en kidnappad kines vid namn Jiang (Anthony Brandon Wong). Uppdraget faller väl ut och hon blir skickad på ett annat uppdrag i Dublin, där hon ska arbeta tillsammans med Paul (Michael Fassbender). Men där går något väldigt snett och Mallory inser att hon blivit lurad. Helt plötsligt är hon den jagade.

Den var onekligen spännande, men kändes oerhört overklig i slagsmålsscenerna då jag har svårt att tro att man kan ta så mycket stryk som alla fick. En bra tisdagsfilm!

// A //

Inga kommentarer: