lördag 20 oktober 2007

Saw III


Om jag nu tyckte att Saw och Saw II var så äckliga, varför bänkar jag mig då framför Saw III (2006, regissör Darren Lynn Bousman)?

Intressant sätt att börja en recension... Jo, det kan ju vara det enkla sättet att även om de båda andra Saw-filmerna var otroligt äckliga, så var de även riktigt bra. Bra på det genomtänkta sättet, det vill säga att de byggde upp spänningen bra, sättet att tortera folk på var vidrigt, men ypperst genomtänkta och att de lämnade mig med ett stort obehag. Finns det sådana människor på riktigt? Antagligen...

Den här filmen gjorde mig inte heller besviken. Vi möter "mördaren-med-någon-sorts-moral" (Jigsaw/John, spelad av Tobin Bell) igen, denna gång med en medkumpan (säger inte vem om man inte sett de tidigare filmerna). Hon mår inte riktigt bra. Ja, han mår fortfarande inte bra.
Början av filmen känns lite konstig faktiskt, som om det inte riktigt behöver höra hemma i den här filmen, men det kanske är Bousmans sätt att knyta ihop tidigare berättelser med denna.

Spännande var den hur som helst. Tyckte man de första var intressanta kan det var värt att se denna också. Bara så ni vet är Saw IV klar också...

Länk till Saw 3s hemsida

Inga kommentarer: