söndag 21 oktober 2007

Ratatouille


Det var de snyggaste animeringarna jag någonsin sett. Vilken film Ratatouille (2007, regissör Brad Bird) visade sig att vara!

Jag var lite osäker om jag ville se den överhuvudtaget, men nu kan jag tänka mig att se den igen. Så bra tyckte jag att den var helt enkelt.

Filmen handlar om en råtta vid namn Remy (Patton Oswalt) som älskar mat. Ja, det gör väl de flesta råttor i och för sig (speciellt hans släktingar), men det är något speciellt med Remy. Han vill bli kock.
Lyckan kommer när olyckan sker, och Remy hamnar i Paris, på restaurang Gusteau. Där får han hjälpa en ung man vid namn Linguini (Lou Romano) att klara sitt jobb. Mycket händer och man vill verkligen se vad fortsättningen blir hela tiden.

Visst, filmen är uppbyggd på det vanliga sättet (ni förstår vad jag menar när ni ser den), men den är otroligt gullig! Se den! :o)

Kolla trailern: här

Inga kommentarer: