fredag 18 augusti 2017

King Arthur: Legend of the Sword

Nu har jag även sett King Arthur: Legend of the Sword (2017, regissör Guy Ritchie). Jag hade ju gamla King Arthur i minnet, den med Clive Owen i huvudrollen (2004, regissör Antoine Fuqua) och den är banne mig inte bra, så när jag fick förslaget att "den ska vi se" kände jag väl lite blaha... Men sen insåg jag att det var Ritchie som var regissör och då blev det annat ljud i skällan.

Som sagt - Guy Ritchie - vilket innebär väldigt snygga fightscener, härliga rappa repliker och coola skådisar. Jag blev inte besviken.
Jude Law levererade väl som elakingen Vortigern, liksom att Charlie Hunnam gjorde en alldeles utmärkt Arthur.
Det var snygga effekter, även om vissa scener och vissa repliker blev lite väl fjantiga. Men överlag en riktigt underhållande film! Så okej då, se den med om du vill ha lite snygg action!

// A //

Inga kommentarer: