tisdag 22 augusti 2017

Black Mirror

Fick ett tips om att jag borde kolla på Black Mirror (2011-?, skapare Charlie Brooker) på Netflix och jäklar vilken bra serie!!

Det är fristående avsnitt, en brittisk serie med utmärkta skådisar (vår egen Jonas Karlsson dyker upp i sista avsnittet i senaste säsongen) och så sjukt bra ämnen! Som jag förklarade för min kompis; det är som att det skulle kunna utspela sig nu, bara det att alla saker vi gör dras till sin spets i en framtid jag inte hoppas att vi går mot.
Man får verkligen tänka i den här serien.

Ett exempel på ett av avsnitten (Nosedive), där får vi följa Lacie (Bryce Dallas Howard). Hon lever i en värld där du ständigt rejtas med likes och du vill inte hamna under en viss siffra, för då får du inte vara med längre. Som sagt, lite som idag, bara att det kanske inte är på personnivå.

Jag rekommenderar den verkligen! Vissa avsnitt är sjukt obehagliga, men som sagt, det får en att tänka. Se den! Och se sedan fram emot nästa säsong som kommer senare i år (om min källa har rätt).

// A //

Inga kommentarer: