tisdag 29 juli 2014

Inte riktigt enligt plan

Den sista boken jag hann lyssna på som Buzzador hos Storytel var Inte riktigt enligt plan av Denise Rudberg och Hugo Rehnberg.
I det här fallet lästes boken upp av de båda författarna, och jag antar att de skrivit vartannat kapitel i boken, och då om de båda huvudrollsinnehavarna Paula och Tom.
I början var det jobbigt att lyssna på de, faktiskt. Vande mig efter ett tag vid deras röster och då blev det okej. Sen är det väl så att det är just författarna själva som vet hur de ska sätta sina intonationer och vet bäst hur boken ska läsas?

I vilket fall som helst så handlar de då om nygifta och tvångstänkande Paula och Tom, som är tillsammans med den yngre spirande skådespelerskan Sara. Om hur två människor som lever i varsina förhållanden vävs ihop, vare sig de vill eller inte. Och hur svårt det kan vara att motstå det. Och måste man det egentligen?

Visst var den skoj ibland, och hade sina poäng, men nej - ingen bok jag skulle rekommendera annat än till just sommarslappslektyr på stranden.

Nu är jag tillbaka till pappersvarianten ett tag, men jag har absolut inte avfärdat ljudböcker! Det var ett lugn i det med.


Inga kommentarer: