söndag 1 juni 2008

Cloverfield


Såg just Cloverfield (2008, regissör Matt Reeves) och blev mäkta imponerad. Så otroligt snyggt gjord, med skådisar jag aldrig sett förrut, men som spelade så bra.

Den handlar om en kille vid namn Rob Hawkins (Michael Stahl-David) som ska flytta till Japan. För att han ska få ett riktigt farväl ordnar hans bror Jasons (Mike Vogel) flickvän Lily (Jessica Lucas) ett stort överraskningspartaj med alla vännerna inblandade. Bland vännerna finns en nördig kille som heter Hud (T J Miller) som får en kamera placerad hos sig för att filma lyckönskningar.

Partyt går väl rätt så bra, tills Beth (Odette Yustman) dyker upp med sin nya kille... Tätt följt av att hela huset skakar, elektriciteten försvinner och kaos utbryter. Vad är det som händer??

Förra filmen jag såg med skakig handkamera var REC och den var ju väldigt bra. Jag måste faktiskt säga att den här är minst lika bra! H blev lite åksjuk emellanåt, men jag klarade den bra. Jag är imponerad av allt i den här filmen. Verkligen. Se den!

Inga kommentarer: