onsdag 31 januari 2018

Hella Hells Bekännelser

När man glömt ladda hörlurarna börjar lusten att läsa böcker igen, så jag haffade Hella Hells Bekännelser av Unni Drougge. Oj, vilken balansgång det blev...

Boken handlar då så klart om Hella Hell, en kvinna i 40+-åldern (som jag alltså) som har en perversion. Hon är pedofil. Hon går igång på slätrakade, tunna bröstkorgar hos pojkar i tonåren. Hon har själv en dotter (Lola) i samma ålder, men skulle aldrig komma på tanken där, men däremot dessa "slymmlar" som hon kallar de hela tiden.
Hon lär känna sonen, Jukka (Jo kallad), på ett dop, där en av hennes lesbiska vänner döper sin nyfödda och sedan är det kört. Hon måste ha honom. Hon älskar honom, på sitt eget twistade sätt och ska med alla medel se till att det är henne han vill ha.

Boken var helt ok, som bok. Ämnet var äcklande. Det är 20-plussare som flirtar med mig, men inte ens där känns det okej för mig (blir generad). Språket löpte väl, och man hängde med i Hellas humör och tankar och jag ville verkligen se hur det skulle gå.
Slutet var otippat på ett sätt, men inte på det andra. Någonstans kan jag rekommendera den... Även om jag undrar lite över författarinnan själv...

// A //

Inga kommentarer: