söndag 15 oktober 2017

Suicide Squad

Det är nästan så att jag skäms. Men bara nästan! Jag har liksom missat att kolla in en superskurkfilm... Ja, tills nu, när jag igår såg att Netflix hade Sucide Squad (2016, regissör David Ayer). Då var min lördagkväll hemma räddad!

För att se den här filmen måste man acceptera en massa konstigheter som inte (?) finns i verkliga livet, så gillar man inte sådana filmer har man nog inte mycket att hämta här dessvärre. Men jag som inte alls har några problem med detta hade en trevlig kväll.

Som vanligt är det USA:s regering som har en topphemlig organisation som ska utföra ett topphemligt projekt, och i detta fall är det den väldigt osympatiska Amanda Waller (Viola Davis) som ska se till att ett gäng riktiga superskurkar ska arbeta tillsammans för att bilda en superstyrka att täcka upp det "vanliga" försvaret med, men i samma veva råkar de släppa lös "något" som blir ett rent självmordsuppdrag att hantera...
På den goda sidan (?) ihop med Waller finner vi Rick Flag (Joel Kinnaman) som ska försöka hålla ihop detta bångstyriga gäng. Jag har sett Harley Quinn (Margot Robbie) lite här och var och förstår nu varför så många tycker hon är läcker. Helt galen, men läcker.

Filmen har en hel del kändisar i sig, som Will Smith, Jared Leto, Cara Delevingne och mitt ögongodis Scott Eastwood och jag tycker den var underhållande. Mörk och härlig! Lämnade en hel del öppet som jag vill ska stängas, men det kanske det görs i 2:an, vad vet jag?

Tycker den var värd att se :)

// A //

Inga kommentarer: