måndag 4 januari 2016

Star Wars - The Force Awakens

Så äntligen var det dags för nummer sju i ordningen av Star Wars-filmer, The Force Awakens (2015, regissör J.J Abrams)! Som jag väntat! Gick på premiärdagen, men jag har visst missat att uppdatera bloggen... Dumma mig!

Oavsett - så glad att jag såg den här, för nu har vi åkt tillbaka i tiden, till den tiden där Star Wars var som bäst. Eller alltså, filmen är nutid (eller ja, du vet vad jag menar), men den påminde mer om de tre första filmerna (eller de tre första efter de tre nya som utspelar sig före...). Japp, kan konsten att göra saker och ting invecklade!

Jag tyckte filmen var riktigt bra! Det var härligt att träffa Chewie (Peter Mayhew), Han Solo (Harrison Ford), Leia (Carrie Fisher), Luke Skywalker (Mark Hamill) igen, samt att träffa nya stjärnor, så som Rey (Daisy Ridley),  Finn (John Boyega) och Kylo Ren (Adam Driver).  Och alla druider så klart!

Den var spännande och ger mersmak inför nästa film!

Jag valde att se det som att de gjorde filmen old-school för att knyta an de tidigaste och gillar det skarpt, medan jag hört andra som tyckt att det hela bara upprepar sig. Men som vanligt är allt tycke och smak.

// A //

Inga kommentarer: