torsdag 25 juni 2015

The Spy

Är just tillbaka hemma efter att ha varit och sett The Spy (2015, regissör Paul Feig) och det var nog det bästa jag kunde gjort idag. Det var längesedan jag hade sådana skrattanfall och länge sedan jag hade sådant skrattanfall att jag inte kunde sluta!

Filmen handlar om Susan Cooper (Melissa McCarthy) som sitter som samordnare i en källare hos CIA och pratar in i örat på Bradley Fine (Jude Law), som är en av CIA:s främsta spioner. Men en dag faller lotten att det är Susan som måste gå undercover som spion, något hon aldrig gjort. Och jag lovar - det kan vara det roligaste du ser på bio i sommar!

Det är svårt att inte tycka om Melissa McCarthy överhuvudtaget. Bara hon visar sig blir jag glad i själen, för hon är så go! Och hon blommar ut fullständigt i rollen som CIA-agent! Och Rose Byrne spelar rollen som bitchig überskurk bäst!

Jag kan inte säga mer än att jag ger mina starkaste rekommendationer att du går och ser den här! Får jag säga att du måste se den, så slår jag till och med till med det!

Inga kommentarer: