tisdag 9 december 2014

X-Men: Days of future Past

X-Men: Days of future past (2014, regissör Bryan Singer) var en film som jag ville se på bio, men av någon konstig anledning gick alla vänner som ville se den utan mig, och själv kom jag inte iväg - så först nu fick jag se den. Bättre sent än aldrig!

Konstigt nog blev det här en berättelse som håller även denna gång, då den tog en helt ny skepnad mot tidigare X-Men-filmer. Den här gången rör vi oss i den tid som varit och i nutid, för att ändra framtiden. Wolverine (Hugh Jackman) är det som skickas tillbaka i tiden för att försöka få igång ett samarbete mellan Charles Xavier (Patrick Stewart / James McAvoy) och Magneto (Ian McKellen / Michael Fassbender) för att stoppa Mystiques (Jennifer Lawrence) planer. Men med tanke på att vi åker långt tillbaka i tiden har inte alla kontroll på sina krafter än och de är ju snorvalpar...

Jag tyckte filmen var riktigt bra, och ser fram emot nästa X-Men som kommer någon gång 2016.

Inga kommentarer: